Clash of Clans

Bedste Clash of Clans-hær til hvert rådhusniveau

8 min read
Jul 10, 2025
Share:

I Clash of Clans drejer forsvarsstrategier sig om baselayout, fælde- og helteplacering, og angrebsstrategier kan ofte koges ned til spejderarbejde, Clan Castle-tropper og hærsammensætning

Når det er sagt, ender det aldrig godt at marchere i kamp med en klodset, uensartet horde, og når du klatrer op ad TH -stigen og låser op for nye tropper, trylleformularer og helte, skal dine angrebsstrategier ændres. 

Glem alt om at fumle med sub-par-tropper; lad os i stedet nedbryde den bedste Clash of Clans-hær til hvert rådhus.

Rådhus 2 til rådhus 7

I disse tidlige stadier er det enkelhed og råstyrke, veludført, der gælder, da du er ved at lære spillet, og det er dine modstandere også.

Town Hall 2-3: Giants and Archers

Dine pålidelige Giants absorberer de første slag og fungerer som kødskjolde, mens en række Archers følger efter og plukker forsvarsværker og andre bygninger ned. Hvis fjenden har et klanslot, skal du prøve at lokke klanslottets tropper ud og sende dem af sted først. 

Byhal 4: Balloner og bueskytter

Med Balloner låst op, udvides dine angrebsmuligheder en hel del. Disse luftbårne trusler går først efter forsvaret, hvilket gør dem ideelle til at åbne tidlige baser. Bueskytter giver fremragende jordstøtte til oprydning...

Rådhus 5-7: Giants, Wizards og Archers (med Wall Breakers)

Når baserne bliver mere opdelte, er Wall Breakers dine bedste venner til at skabe et indgangspunkt. Giants fortsætter med at tanke, men nu deltager Wizards i kampen og tilbyder fremragende mængder af sprøjteskade til at nedbryde grupper af bygninger og forsvarsværker. Bueskytter er fortsat afgørende for at samle og rydde op. 

Rådhus 8 til Rådhus 11

Det er her, Clash of Clans bliver interessant, og heltene kommer i centrum, hvilket giver mulighed for mere komplekse strategier.

Rådhus 8: GOHO (Golem + Hog Riders)

GOHO er en solid strategi på rådhus 8. Den virker, da to Golems skaber en bred tankfront, støttet af Wizards til at skabe en tragt til at håndtere fjendens Clan Castle-tropper og helte. 

Når en sti er ryddet, slipper du din Hog Riders i målrettede grupper, hvor du bruger Heal Spells til at holde dem på vej gennem det primære forsvar og en Poison spell, hvor det er nødvendigt for fjendens tropper.

Town Hall 9: LavaLoon, Zap Lalo eller Mass Witches

Town Hall 9 (TH9) tilbyder en massiv afvigelse, når du angriber.

  • LavaLoon: Denne er en klassiker af en grund. Lavahunde opsuger luftforsvarets ild og beskytter dine balloner, når de smadrer gennem forsvaret, mens Rage- og Haste-besværgelser fremskynder ødelæggelsen.

  • Zap Lalo: En unik variant, hvor du bruger lynformuleringer (normalt med en jordskælvsformulering) til at eliminere et eller to kritiske luftforsvar og nogle gange fjendens bueskytterdronning, før du starter dit LavaLoon-pres.

  • Massehekse: Undervurder ikke skeletternes magt. Et stort antal hekse, ofte støttet af Golems eller Ice Golems og en Log Launcher, kan overvælde mange TH9-baselayouts og give dig en nem sejr.

Town Hall 10: GoWiPe-variationer eller Bowler-drevne angreb

Velkommen til Inferno Tower TH10-æraen!

  • GoWiPe (Golem, Wizards, P.E.K.K.A): Selv om det er en ældre strategi, kan en veludnyttet GoWiPe stadig knække baser. Golems tanker, Wizards rydder, og P.E.K.K.As kører ind i basen og skaber en fri bane for dine tunge hittere.

  • Zap Golem Witches: At bruge lyn- og jordskælvsbesværgelser til at fjerne infernotårnet og derefter indsætte golemer og hekse er en stærk angrebsstrategi til rådhus 10.

  • Queen Charge Hybrid (minearbejdere og svin): Denne kraftfulde strategi involverer en Queen Charge for at fjerne en stor del af basen og fjendens CC, efterfulgt af en bølge af Miners og Hog Riders. Til dette er Heal- og Freeze-formularer vigtige.

Town Hall 11: Electro Dragons eller Bowler Witch

The Grand Warden ankommer og tilføjer endnu et lag til dine TH11-angrebsstrategier.

  • Masse Electro Dragons: Elektrodragen er et kraftværk, og en flåde af dem, støttet af balloner, Rage og Freeze-formularer, kan overvælde mange baser. For at det skal fungere, er det nødvendigt med en omhyggelig styring af deres kædelyn...

  • Bowler Witch: Bowlere og hekse, som regel med Golems eller Ice Golems som tank, skaber en stærk jordstyrke. Jump Spells hjælper med at navigere gennem vanskelige baselayouts, og Wardens Eternal Tome-evne giver en nyttig uovervindelighed.

Rådhus 12 til rådhus 16

Her involverer angreb ofte flere faser samt præcis timing af besværgelser og evner. Du vil også se flere supertropper, der gør en stor forskel.

Byhal 12: DragBat, Zap Dragons eller Queen Charge Super Archers

Byhal 12 (TH12) introducerer Giga Tesla, der fungerer som et stærkt forsvar.

  • DragBat: Dragoner udgør hovedfremstødet, mens Bat-besværgelser anvendes sammen med frysebesværgelser for at beskytte dem mod troldmandstårne eller infernoer med flere mål og nedbryde bagvedliggende forsvar.

  • Zap Dragons: I lighed med TH9- og TH10-versionerne indebærer dette brug af lynbesværgelser og ofte en jordskælvsbesværgelse for at eliminere vigtige luftforsvar, før dragerne fejer igennem.

  • Queen Charge Super Archers: En stærk, præcis angrebsstrategi til alle rådhusniveauer, hvor der er superbueskytter til rådighed. Bueskytternes dronning, støttet af healere, skærer en del af basen ud, så superbueskytterne, der indsættes fra en belejringsbarak eller en flammekaster, kan snuppe værdifulde mål på lang afstand.

Rådhus 13: Queen Charge Hybrid (Minearbejdere + Hog Riders)

Nu kommer Scattershot ind i den defensive opstilling på Rådhus 13 (TH13). Queen Charge Hybrid er fortsat dominerende. Din dronning og hendes healere skaber tragten og tager sig af tropper fra klanslottet og ofte fjendens kongelige mester. Derefter rydder minearbejdere og Hog Riders, støttet af Heal-, Rage- og Freeze-formuleringer, sammen med Grand Warden og Royal Champion, det resterende forsvar.

Rådhus 14: Super Archer Yeti Smash eller Queen Charge Lalo

På rådhus 14 (TH14) tilføjer kæledyrsmekanikken en ny dimension til strategien.

  • Super Archer Yeti Smash: Yetier giver fremragende tanking og skaber Yetimites, som skaber yderligere kaos. Super Archers leverer enorme skader på afstand. Denne hær, der ofte understøttes af en Log Launcher og en blanding af Rage- og Freeze-formuleringer, kan gøre mange TH14 layouts flade.

  • Queen Charge Lalo: Queen Charge er stadig en af de bedste angrebsstrategier og rydder en vej og tager sig af vigtige trusler som fjendens dronning og CC, så der er lagt op til en kirurgisk LavaLoon-opsætning.

Town Hall 15 og 16: Root Rider og Valkyrie Spam, Hybridvarianter og Dragon

Når du nærmer dig slutspillet, Town Hall 15 (TH15) og Town Hall 16, skal hæren være robust og alsidig.

  • Root Rider Smash / Root Rider og Valkyrie Spam: Root Riders er blevet en stærk styrke, og sammen med Valkyries eller andre tropper og støttet af helte og belejringsmaskiner kan de rive baser ned. Med denne strategi er det dog vigtigt at være omhyggelig med at samle dem, så de ikke kommer på afveje.

  • Queen Charge Hybrid: Denne tidløse strategi tilpasser sig og forbliver stærk, hvilket kræver veltimede trylleformularer og helteevner.

  • Mass Dragons: Specielt til TH16 kan Mass Dragons kombineret med hero charges (som Minion Prince eller RC Charge) og god brug af magi (Invisibility, Rage) opnå 3 stjerner. Fireball- og Rocket Balloon-kombinationer kan også ses med denne strategi. 

Town Hall 17

På rådhus 17 er angrebsmetaen præget af kraftfulde jord- og luftstrategier, der bruger de nyeste supertropper, helteudstyr og kreativ brug af trylleformularer.

At nå dette høje rådhusniveau kræver en enorm mængde tid, opgraderinger og spilletid. Men for spillere, der ønsker at springe direkte ud i disse strategier og højt TH-gameplay, kan start med en velopgraderet base fra igitems være en stor vinder.

Med hensyn til hære på TH 17 er den stærkeste jordhær Super Yeti Smash, parret med Electro Titans eller Root Riders. Denne tilgang er afhængig af, at man kanaliserer med en Warden eller Queen Charge og derefter sender Super Yetis og støttetropper gennem kernen og bruger Rage, Heal og Skeleton Spells til at distrahere forsvarsværker som Monolith og Inferno Artillery. Siege Barracks eller Log Launcher bruges også ofte til at støtte hovedfremstødet, og Royal Champion, med Electro Boots eller Rocket Spear, sørger for oprydning og snigskytte.

Root Rider Valkyrie Smash er en anden top-tier jordstrategi, der kombinerer Root Riders tankiness og hastighed med Valkyries splash-skade. Tidlig tragtning og hurtig, veltimet brug af Grand Wardens evne er dog afgørende for at holde kernetropperne i live. Samtidig hjælper Skeleton Spells med at neutralisere fjendens helte og forsvar med stor skade.

Til luftangreb er Mass Dragons med Invisibility Spells og en Royal Champion Invisibility Walk stadig et godt valg. RC rydder mål af høj værdi og skaber en ren vej for dragerne, som derefter understøttes af balloner og veltimet brug af trylleformularer for maksimal basisdækning.

Super Witch Fireball Smash og Warden Charge Mass Furnace er også levedygtige, men lidt mindre dominerende efter nylige balanceændringer. På tværs af alle strategier afhænger succes på TH17 af veltimede kanaler, tilpasningsdygtigt helteudstyr og strategisk anvendelse af besværgelser for at imødegå spillets vanskeligste forsvar.

Tips til ethvert rådhusniveau

Uanset dit TH-niveau er nogle tips eviggyldige:

  • Scout basen: Angrib aldrig i blinde. Analyser basens layout, identificer de vigtigste defensive trusler (infernotårne, spredte skud, ørneartilleri, klanslottets placering), og planlæg din indgang og udrulning af besværgelser baseret på disse oplysninger.

  • Mester besværgelsestiming: En helbredelsesbesværgelse, der falder et sekund for sent, eller en raseribesværgelse, der er placeret lidt forkert, kan være forskellen mellem at vinde og tabe, men øvelse gør mester.

  • Heroegenskaber er game changers: Dine evner som Barbarian King, Archer Queen, Grand Warden og Royal Champion er dine trumfkort. Men det er utroligt vigtigt at vide, hvornår du skal aktivere Warden's Eternal Tome eller Queen's Invisibility.

  • Øv dig, øv dig, øv dig: At læse om en angrebsstrategi for hvert rådhus på igitems er én ting, men at udføre den fejlfrit er en anden. Vi anbefaler, at du bruger venlige udfordringer til at teste dine færdigheder, før du tager dem med i krig.

Mark
igitems
Stay Updated
Subscribe to our newsletter for the latest gaming updates and exclusive deals
Similar Articles