Login / Join

Hvorfor Riot ændrer metaen før Worlds?

Alle, der nogensinde har spillet LoL, ved, at spillets udviklere, Riot, jævnligt ændrer Meta, før de udgiver nye verdener. Spillere, der ikke er vant til denne form for spiloplevelse, kan finde dette ret irriterende.

Men for LoL-veteranerne derude er dette en situation, som de ikke kun har vænnet sig til gennem årene, men som de også har lært at forstå og sætte pris på.

Tjek vores patch gennemgang af 12.8!

Det er et stort ansvar

At holde LoL kørende uden problemer er en stor opgave, som selv et kraftcenter som Riot ville have svært ved at klare alene. Derfor samarbejder de jævnligt med mindre spiludviklere for at hjælpe med at opdatere nye patches og holde spillet kørende med minimal lagging og andre problemer.

Der er 8 millioner LoL-spillere spredt ud over hele verden, og de har hver især unikke karakterer, hvis kræfter og evner løbende stiger i niveau, efterhånden som spillet skrider frem. For at holde spillet så fair som muligt har Riot sat 15 udviklere til at arbejde i teams døgnet rundt alene med Meta-ændringer.

To hovedårsager

For at bryde det ned i enklere vendinger er følgende de to hovedårsager til, at Riot regelmæssigt opdaterer sin Meta:

  • Patch er blevet spillet for længe

LoL-spillere kan nogle gange være meget intense og fokuserede, så meget at almindelige spillere tager spillet meget mere seriøst, end man skulle tro. Som følge heraf er nogle af de bedre spillere hurtige til at lære nogle få tricks, som kan give dem en uretfærdig fordel over for deres konkurrenter, efter at en patch er blevet spillet for længe.

Et sådant scenarie er, når en spiller, der har spillet spillet i en hel uge, har lært interaktionerne mellem karakterer og forskellige spilgenstande. Når en sådan spiller kommer op imod en ny spiller, vil han/hun have en klar fordel og har større sandsynlighed for at vinde.

Riot foretrækker, at spillerne vinder på baggrund af talent alene, snarere end på baggrund af en forud eksisterende viden om, hvordan LoL-miljøet er indrettet.

Har du hørt om det nye MMO, som Riot har arbejdet på?

  • Regelmæssig patchcyklus

Ud over at forsøge at holde tingene på lige vilkår er der også et spørgsmål om at holde tingene friske og spændende for alle spillere. Det er ikke en simpel ting at få en 8 millioner mennesker til at flyde rundt i verden.

Det betyder, at Riot har en forudbestemt cyklus for at ændre miljøerne med et par ugers mellemrum. Uanset hvor længe en spiller har spillet spillet, er de sikker på at støde på nye udfordringer med et par ugers mellemrum.

Hvad dette betyder for spillerne

Den konstante ændring af Meta betyder, at LoL ikke er et let spil at mestre. Spillerne skal hele tiden være på tæerne. Dette er en del af grunden til, at nogle af spillets største spillere har opnået legendarisk status.

LoL er heller ikke et spil for folk, der har meget begrænsede computerfærdigheder. Konstante justeringer og indlæsning af nye patches er en del af spillet, hvilket er ting, som en uerfaren spiller kan spænde ben for.

Editorial Office
igitems